۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۵:۰۴

موسوی‌نیا:

قرآن در تحول تمدن بشری سهم عظیمی داشته است

قرآن در تحول تمدن بشری سهم عظیمی داشته است

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: قرآن در تحول تمدن بشری سهم عظیمی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدنورالله موسوی‌نیا در نشست با کارکنان سازمان تببیغات اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: بهترین راه گسترش اخلاق اسلامی در نظام جمهوری اسلامی برای احیا و اشاعه فرهنگ اسلامی و مقابله با فساد، انس با قرآن مجید و دوره‌های حفظ قرآن، قرائت و ترتیل قرآن کریم است که لازم است مدیران سازمان تبلیغات اسلامی در نقاط مختلف استان بدنبال احیای محافل قرآنی باشند.

وی ضمن تقدیر از خدمت‌گزاران قرآنی که با اندک امکانات در اختیار دارند، در دورترین و نزدیکترین روستاها و مراکز شهرستانی و استانی گام‌های بلند برداشته‌اند، افزود: پیامبر اکرم خاتم‌المرسلین نبوتش جاودان است، یعنی دین و پیغمبری بعد از ایشان و معجزه‌ ای بعد از معجزه ایشان برای هدایت و روشنگری بشر نیامد.

موسوی‌نیا اضافه کرد: از مهمترین ویژگی‌های معجزه پیامبر یعنی قرآن این است که امکان استفاده از این معجزه الهی در تمامی اعصار و زمان‌های ممکن است و اگر تاریخ انبیا بررسی شوند پیام‌های انبیای الهی، دعاهای انبیا قرآنی، تا روز رستاخیز معجزه پیامبر جاودان برای بشر حجت است.

وی ادامه داد: اگر از منظر روانشناسی و روانکاوی و آسیب شناسی اجتماعی و لایه‌های درون اجتماع بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم، افرادی که با قرآن مونس هستند کمتر در معرض گناه و فساد قرار دارند و راه مقابله با فساد انس با قرآن و تدوین و تبلیغ پیام‌های قرآنی است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: لازم است که همه ما به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی، اهتمام ویژه ای نسبت به گسترش محافل قرآنی داشته بایم.

وی اضافه کرد: معجزه قرآن و جاذبه قرآن به قدری است که گاهی تلاوت آن یک کشور یا منطقه را متحول کرده است، همه کلمات و حروف قرآن، آیه به آیه وحی الهی و حساب شده هستند.

موسوی‌نیا ادامه داد: قرآن تنها احکام الهی نیست، پژوهشگران و محققان قرآنی، بارها و بارها اذعان داشتند که قرآن در تحول تمدن بشری قرآن سهم عظیمی را داشته است.

وی افزود: زمانی که علوم مختلف را بررسی می‌کنیم، قرآن موجب تاسیس این علوم بوده، علم صرف، نحو، فلسفه، تاریخ و کلام، همه و همه در خدمت قرآن است و جا دارد تمام کتب تفسیری قرآن را در یک مجموعه گردآوری کنیم، بی شک تبدیل به عظیم ترین کتابخانه جهان خواهد شد.

موسوی‌نیا بیان داشت: مفسران قرآن قائل به آنند  که قرآن مانند طبیعت است که هر چه پژوهشگران و محققان و متخصصان علوم قرآنی در رابطه با آن تحقیق و تفحص کنند، هنوز در پله اول راه است.

وی گفت: ما تنها با الفبای طبیعت آشنا شدیم، قرآن همچون طبیعت است و بعد از چهارده قرن تلاش علما، مفسران قرآن، صاحب نظرانی که به صورت گروهی و فردی کار تحقیق و تفحص و تفسیر و تدریس دارند، خیلی از حقایق نورانی کلام قرآن نه دست یافته و نه دست ما رسیده است.

کد خبر 1595100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha